Τι κάνω όταν παθαίνω κρίση άγχους ή πανικού!!! Μαθαίνω να με αγαπώ!

Τι κάνω όταν παθαίνω κρίση άγχους ή πανικού!!! Μαθαίνω να με αγαπώ!

Ίσως το πιο σημαντικό πράγμα που μπορώ να κάνω για να βοηθήσω τον εαυτό μου είναι ΝΑ ΜΕ ΑΓΑΠΑΩ.! Πιστεύοντας σε εμένα μπορώ να καταφέρω αυτά που δεν μπορώ ή φοβάμαι. Είναι πολύ διασκεδαστικό όταν μπαίνω στην διαδικασία να δουλέψω με τον εαυτό μου και να με μάθω όσο κανείς άλλος, να με καταλάβω!!! Πως μπορώ να αντιμετωπίσω τους άλλους γύρω μου, όταν δεν μπορώ να αντιμετωπίσω τον ίδιο μου τον εαυτό.

Απλά καθημερινά πράγματα μπορούν να με κάνουν ευτυχισμένο και χαρούμενο. 
  • Τι μου αρέσει;
  • Τι με διασκεδάζει;
  • Τι με κάνει να γελώ;
  • Τι με κάνει να θέλω να ουρλιάξω από την χαρά μου;
  • Τι μου δημιουργεί ευεξία και με κάνει να έχω πολύ ενέργεια;
  • Τι είναι αυτό που θα με έκανε πολύ χαρούμενο;

Το συναίσθημα της χαράς, της αγάπης, της ευτυχίας του γέλιου και της διασκέδασης είναι θα λέγαμε απαραίτητα για τον άνθρωπο. Φανταστείτε την ζωή σας χωρίς τον ήλιο......

Η ζωή μας δεν απαρτίζεται μόνο από χαρά και διασκέδαση, είναι απόλυτα φυσιολογικό να νιώθουμε κάποιες φορές λύπη, στεναχώρια, προβλήματα, εμπόδια, πόνο ακόμα και δάκρυα. 

Φανταστείτε την ζωή σας χωρίς αλάτι……

Απλά καθημερινά πράγματα μπορούν να με λυπήσουν. 
  • Τι δεν μου αρέσει;
  • Τι δεν με ευχαριστεί;
  • Τι δεν με εκφράζει;
  • Τι με στεναχωρεί;
  • Τι με κάνει να κλαίω; 

Όσο φυσιολογικό είναι να αισθανόμαστε όλα αυτά, τόσο σημαντικό είναι να τα εκφράζουμε.

ΧΑΡΑ- ΛΥΠΗ –ΓΕΛΙΟ -ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ

Δεν πιέζουμε τον εαυτό μας να είναι τέλειος, πρέπει να είμαστε υπομονετικοί και συμπονετικοί με τον εαυτό μας. Η αυτοαγάπη θέλει αρκετή δουλεία, επαινούμε τον εαυτό μας και τον ενθαρρύνουμε. 

Ακόμα και όταν κάνουμε λάθη, δίνουμε ευκαιρίες και χώρο σε εμάς να κάνουμε λάθη και να προσπαθούμε να τα διορθώνουμε. 

  • Μιλώ στον εαυτό μου
  • Εκφράζω τα συναισθήματα μου
  • Μαθαίνω να διαχειρίζομαι τα συναισθήματα μου
  • Ακούω το εσωτερικό μου παιδί
  • Αγαπώ, χαίρομαι, κλαίω, λυπάμαι, πενθώ

[ads-post] 

ΑΣΚΗΣΗ

Παρατηρώ πως νιώθω όταν είμαι αναστατωμένος. 

Δίνω όνομα σε αυτό που αισθάνομαι «πονάει ή σφίγγεται το κεφάλι μου», «νιώθω ένα βάρος στο στήθος μου», οι μύες μου είναι σφιγμένοι», «το στομάχι μου είναι κόμπος ή νιώθω αναγούλα».

Όσο αφήνω τι αισθήσεις να υπάρχουν παρατηρώ ότι αρχίζουν να διαλύονται από μόνες τους. 

Όταν κάνετε αυτή την άσκηση, μπορείτε επίσης να παρατηρήσετε τις σκέψεις που προκαλούν τις δυσάρεστες αισθήσεις. Παρά τις δυσάρεστες αισθήσεις σας, μπορείτε κάνετε μια θετική σκέψη και θα διαπιστώσετε ότι θα νιώσετε καλύτερα. Για παράδειγμα, μπορείτε να πείτε στον εαυτό σας, «Παρ ‘όλες αυτές τις δυσάρεστες αισθήσεις, ξέρω ότι τα πράγματα μπορούν να γίνουν όπως τα θέλω.»


* Γράφει η Μαρία Τσακνή
Σύμβουλος Ψυχικής Υγειας


Τι κάνω όταν παθαίνω κρίση άγχους ή πανικού!!! Μαθαίνω να με αγαπώ!