Σε κατάσταση εκτακτου ανάγκης η πόλη των Σερρών!


Μετά τις πρόσφατες καταστροφές σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε ο Δήμος Σερρών.

Υπενθυμίζουμε πώς ο δήμαρχος Σερραίων, κ. Αλέξανδρος Χρυσάφης, με έγγραφο του ζήτησε να κηρυχτεί η Σέρρες σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών και τη διαχείριση των συνεπειών που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα (πλημμύρες στις Σέρρες) που εκδηλώθηκαν.

Το πόρισμα και οι αποζημιώσεις

Να αποζημιωθούν οι κάτοικοι των Σερρών από τις πλημμύρες ζήτησε ο πρώην Σερραίος Υπουργός Θεόφιλος Λεονταρίδης, ενώ ο Δήμος Σερρών από την πλευρά του ενημέρωσε τους κατοίκους των οποίων οι κτιριακές υποδομές έχουν υποστεί ζημιές, να υποβάλουν την Αίτηση Δήλωσης ζημιάς και το Φωτογραφικό υλικό των ζημιών εντός (10 ) δέκα ημερών στο Δήμο Σερρών, και στον Προϊστάμενο Πολιτικής Προστασίας κ. Σαμαρά Γεώργιο, έτσι ώστε να αποσταλούν στην αρμόδια Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (Δ.Α.Ε.Φ.Κ) και να λάβουν την αποζημίωσή τους.

Όσο για το πόρισμα για την πλημμύρα είναι δεδομένο πως η πλημμύρα μέσα στην πόλη οφείλεται στην μείωση της απορροής της γέφυρας του Τσέλιου, που θα συνεχίσει να είναι κλειστή για τα φορτηγά άνω των 2,5τ., πράγμα που σημαίνει πως η λεκάνη απορροής θα πρέπει να μεγαλώσει σε όλα τα σημεία, από την κόκκινη γέφυρα, μέχρι και την γέφυρα της Σιγής, όσον αφορά την πόλη των Σερρών.
[ads-post] 
Ποιο συγκεκριμένα όσον αφορά τη μελέτη:

Η γέφυρα του Τσέλιου δεν προκύπτει από τα πρώτα ευρήματα της αυτοψίας ότι έχει απολέσει εκ της πρόσφατης σφοδρής νεροποντής σημαντικό τμήμα της ακεραιότητας του φορέα της, που δείχνει παρά την παλαιότητά του και τις σημαντικές τοπικές φθορές του, ο τελευταίος να διατηρεί σημαντικό τμήμα από την αρχική του δομική αντοχή, που όμως πρέπει να επιβεβαιωθεί με πιο σχολαστικούς και ειδικούς αναλυτικούς και πειραματικούς ελέγχους (καταστροφικοί, μη καταστροφικοί, αναλυτικός έλεγχος, δοκιμαστική φόρτιση κ.α.).

Η υποδομή της γέφυρας και ιδίως τα μεσόβαθα των οχθών και της κοίτης της υφιστάμενης μη επενδυμένης κοίτης του χειμάρρου, παρουσιάζουν σημαντικές βλάβες που είναι ενδείξεις τοπικών χαλαρώσεων – υποσκαφών της έδρασης/θεμελίωσής τους. Χωρίς άμεσα μέτρα υδραυλικής προστασίας, όπως μία γενική πλευρική υποθεμελίωση της περιμέτρου του μεσοβάθρου Μ2, η οποία θα είναι ικανού βάθους και πλάτους, χωρίς όμως να αυξάνει την υδραυλική αντίσταση του βάθρου, την επένδυση με συρματοκιβώτια της κοίτης και των οχθών σε ένα ικανό μήκος πριν, κάτω και μετά τη γέφυρα, την εξέταση διαπλάτυνσης της κοίτης στην περιοχή της γέφυρας, ώστε να αξιοποιούνται υδραυλικά και τα άλλα δύο ακραία ημιεπιχωμένα ανοίγματα και χωρίς άμεσες επισκευές της λιθοδομής (συμπλήρωση λίθων, βαθειά αρμολόγηση, πιθανή ενεμάτωση σε περιοχές αποδιοργάνωσης, δεν μπορεί να αποκλεισθεί μία αιφνίδια αστοχία – ολική υποσκαφή των θεμελίων των μεσοβάθρων της γέφυρας, που θα οδηγήσει σε σημαντική βλάβη ή και κατάρρευση το φορέα της.

Για την αποφυγή της ταλαιπωρίας των χρηστών, προτείνεται να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία για ΙΧ και ημιφορτηγά συνολικού βάρους έως 2,5 τόνων, καθώς φαίνεται να παραμένει ασφαλής για αυτή τη στάθμη φορτίων κυκλοφορίας.

Ωστόσο η απόδοση στην κυκλοφορία δεν διασφαλίζει την ακεραιότητα και την ασφαλή απόκριση της γέφυρας σε μία νέα σφοδρή νεροποντή με μεγάλη παροχή και συνεπώς θα πρέπει να επισπευσθούν τα μέτρα υδραυλικής προστασίας, στην κατεύθυνση αποκατάστασης της αρχικής παροχετευτικότητάς.