Responsive Ad Slot

Νεοτερα

latest

Click away: Πρεμιέρα σήμερα Κυριακή για τα καταστήματα – Πώς γίνονται οι αγορές με 10 βήματα

Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2020

/ by Newsroom

Από σήμερα Κυριακή 13 Δεκεμβρίου μπαίνει στη ζωή μας η μέθοδος του click away. Οι προετοιμασίες στα καταστήματα του λιανεμπορίου είναι πλέον πυρετώδεις, καθώς καθ’ όλο το διάστημα των γιορτών τουλάχιστον μέχρι τις 7 Ιανουαρίου, ο τρόπος λειτουργίας τους θα είναι ριζικά διαφορετικός.

Με το click away δεν επιτρέπεται η φυσική περιήγηση των καταναλωτών στα καταστήματα. Αντ’ αυτού, θα πρέπει να επιλέξουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν είτε μέσω του e-shop μιας επιχείρησης, είτε προβαίνοντας σε τηλεφωνική παραγγελία από το κατάστημα.

Τα 10 βήματα για το click away

παραγγελία μέσω e-shop ή τηλεφωνικώς
αναμονή SMS από το κατάστημα για την παραλαβή με ραντεβού σε συγκεκριμένο χρόνο (π.χ. 14:00 με 14:30)
ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει στείλει SMS μετακίνησης με τον κωδικό 2 και
να έχει μαζί του έγγραφο ταυτοποίησης (ταυτότητα, άδεια οδήγησης) και
το αποδεικτικό παραγγελίας (έστω σε email) ή το SMS του καταστήματος
με το click away, από τη στιγμή που θα στείλει το SMS θα έχει στη διάθεσή του 2 ώρες για να παραλάβει το προϊόν και να επιστρέψει στο σπίτι του
στις ουρές έξω από το κατάστημα δεν μπορούν να βρίσκονται περισσότερα από 9 άτομα (με απόσταση δυο μέτρων), ενώ οι καταστηματάρχες πρέπει να φροντίζουν ώστε η αναμονή να μην υπερβαίνει τα 10 λεπτά
οι αγορές με το click away γίνονται αποκλειστικά με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες (ή μέσω συστημάτων NFC στα κινητά) με POS και όχι με μετρητά
η παραλαβή του προϊόντος γίνεται εκτός καταστήματος
υπάρχει δυνατότητα επιστροφής/αλλαγής εντός 14 ημερών

Τι γίνεται με τα μαγαζιά που δεν έχουν e-shop

Για τις επιχειρήσεις που δεν έχουν e-shop η τηλεφωνική παραγγελία είναι μονόδρομος. Γι’ αυτόν τον λόγο, σε πολλές πόλεις, οι καταστηματάρχες -που δεν έχουν eshop- αναρτούν πινακίδες στα μαγαζιά τους, με τις οποίες ενημερώνουν τους καταναλωτές ότι μπορούν να βγάζουν φωτογραφία τη βιτρίνα και τις τιμές, ώστε στη συνέχεια να κάνουν παραγγελίες.

Ο κ. Σταμπουλίδης είπε ότι οι επιχειρήσεις που δεν έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα θα μπορούν να χρησιμοποιούν την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις παραγγελίες μέσω click away.

Σε ό,τι αφορά στα sms για τους εμπόρους χωρίς ηλεκτρονικό κατάστημα, η πλατφόρμα του υπουργείου θα λειτουργεί ως ενδιάμεσος για την επικοινωνία μεταξύ καταναλωτή και εμπόρου. Θα στέλνει ο καταναλωτής ένα μήνυμα με τον αριθμό παραγγελίας, θα στέλνει και ο έμπορος αντίστοιχα. Θα ταυτοποιείται ο αριθμός παραγγελίας και μέσω της πλατφόρμας θα πηγαίνει στον καταναλωτή το sms για να μετακινηθεί και να παραλάβει το εμπόρευμα που έχει παραγγείλει. Οπότε, το sms που θα έπρεπε να στείλει η επιχείρηση στον πελάτη θα είναι δωρεάν, μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.

Σούπερ μάρκετ
Αυτήν την Κυριακή θα είναι προαιρετικά ανοιχτά τα σούπερ μάρκετ, ενώ και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να λειτουργούν με το σύστημα του click away. Όπως είπε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης απαντώντας σε σχετική ερώτηση: «Εφόσον ξεκινά η υπηρεσία click away σε όλα τα υπόλοιπα καταστήματα θα απελευθερωθούν και στα σούπερ μάρκετ».

Κομμωτήρια και βιβλιοπωλεία

Από τη Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2020, θα λειτουργήσουν τα κομμωτήρια – κουρεία και τα βιβλιοπωλεία, με δυνατότητα διευρυμένου ωραρίου από τις 7 το πρωί έως τις 10 το βράδυ. Η προσέλευση στα κομμωτήρια θα γίνεται μόνο με ραντεβού, ώστε να αποτραπεί κάθε ενδεχόμενο συγχρωτισμού, αλλά και με αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Σημειώνεται ότι δεν επιτρέπεται η παροχή υπηρεσίας μανικιούρ, πεντικιούρ.

Τα βιβλιοπωλεία, 1.784 στον αριθμό, θα λειτουργούν με ανώτατο όριο 4 πελατών σε καταστήματα έως 100 τ.μ. ή 1 πελάτης ανά 15 τ.μ. για καταστήματα άνω των 100 τ.μ. Από τις υπηρεσίες θα λειτουργήσουν επίσης, εκτός κομμωτηρίων και κουρείων, τα ΚΤΕΟ.

[ads-post] 

Αντιδράσεις στον εμπορικό κόσμο

Αντιδράσεις προκάλεσε στον εμπορικό κόσμο η απόφαση της κυβέρνησης για τη λειτουργία του λιανεμπορίου μόνο με τη μέθοδο του click away. Για την συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, ο εορταστικός τζίρος χάνεται οριστικά και αμετάκλητα, σύμφωνα με την εκτίμηση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και «καμία αναπλήρωση των απωλειών δεν θα επέλθει με τηλεφωνικές παραγγελίες, καθώς κανείς πελάτης δεν πληρώνει αν δεν βλέπει τι αγοράζει».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης χαρακτηρίζει το μέτρο ως «συμπληρωματικό που δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ολοκληρωμένη λειτουργία της αγοράς» και εκτιμά ότι μόνο το «10% των επιχειρήσεων θα μπορεί να εφαρμόσει το μέτρο», ενώ εκτιμά ότι είναι ανεφάρμοστο στα χιλιάδες συνοικιακά καταστήματα. Με αυτή την εκτίμηση συμφωνεί και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου ο οποίος κάλεσε την κυβέρνηση «να προστατεύσει τις επιχειρήσεις εκείνες που δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν με αυτό το σύστημα».

Στο ίδιος μήκος κύματος και η ΓΣΕΒΕΕ υποστηρίζει ότι μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις του εμπορίου και ένα μικρό ποσοστό των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτουν e-shop με αποτέλεσμα όλος ο όγκος των πωλήσεων της εορταστικής περιόδου να συγκεντρωθεί και να οδηγηθεί στα ταμεία των μεγάλων επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου ενώ «η επιβίωση των χιλιάδων μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων αφήνεται στην τύχη τους, χωρίς την ανακοίνωση κάποιου ουσιαστικού μέτρου στήριξής τους, από την πλευρά της κυβέρνησης».

Η ΕΣΕΕ, όπως υπογράμμισε σε δήλωσή του ο πρόεδρός της Γιώργος Καρανίκας εκτιμά ότι, «δημιουργείται μία άνιση αγορά δύο ταχυτήτων, η λειτουργία της οποίας είναι πασιφανές ότι δεν πληροί τους κανόνες του θεμιτού ανταγωνισμού: Από τη μία πλευρά είναι τα χιλιάδες κλειστά, επί δύο συνεχείς μήνες, κυρίως συνοικιακά μικρά και μεσαία εμπορικά καταστήματα, οι ιδιοκτήτες των οποίων αντιμετωπίζουν άμεσο πρόβλημα επιβίωσης και οι θέσεις εργασίας τους βρίσκονται «στον αέρα». Στον αντίποδα βρίσκονται οι λίγοι ισχυροί του εμπορίου, που διευκολύνονται με το click away να εξυπηρετούν τους πελάτες στους οποίους δεν μπορούν να φθάσουν έγκαιρα οι εταιρίες κούριερ, καθώς ακόμη και τα υπερσύγχρονα e-shop που διαθέτουν, «έπεσαν», ακριβώς λόγω του αυξημένου όγκου παραγγελιών που δέχονται».

Από την πλευρά του και ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος σημείωσε ότι, εφόσον, η συνέχιση του lockdown δεν μπορεί να αποφευχθεί, η κυβέρνηση καλείται να προστατεύσει τις πληττόμενες επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζει ο ίδιος, θα πρέπει να κινηθεί δυναμικά και να πρωτοστατήσει, ώστε και σε ελληνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο να αποφασιστεί η λεγόμενη συγχώρεση χρέους (debt forgiveness) δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στα κράτη να διαγράψουν χρέη προς το Δημόσιο που αφορούν τις πληγείσες από τον κορονοϊό επιχειρήσεις.


Πηγή: flash.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Internet #Viral by MyWonderWall

Don't Miss
SerresVoice.gr © all rights reserved
Μέλος της KARMA Advertising GROUP