Responsive Ad Slot

Νεοτερα

latest

Εισπρακτικές Εταιρίες: Το μορατόριουμ έληξε και επέστρεψαν αγριεμένες – Τι απαγορεύεται στην επικοινωνία με τους οφειλέτες

Τρίτη, 30 Μαρτίου 2021

/ by Newsroom

Οι εισπρακτικές εταιρίες άρχισαν να… ανεβάζουν στροφές από την 1η.1.2021, καθώς στο τέλος του 2020 έληξε το μορατόριουμ της κυβέρνησης με την Ενωση Ελληνικών Τραπεζών και την Ενωση Εταιριών Διαχείρισης Απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις, σε σχέση με τη διαδικασία είσπραξης οφειλών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.» της Κυριακής, μόνο στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (ΓΓΕΠΚ) του υπουργείου Ανάπτυξης από τις αρχές του έτους έως τις 22 Μαρτίου έγιναν 79 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 37 κατά εταιριών ενημέρωσης οφειλετών και οι 42 κατά δικηγορικών γραφείων, που κάνουν την ίδια δουλειά.

Για την ώρα, έχουν επιβληθεί πέντε διοικητικές κυρώσεις, συνολικού ύψους 45.000 ευρώ.

Να σημειωθεί, δε, πως πέραν της ΓΓΕΠΚ, καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές των εισπρακτικών εταιριών δέχεται και η ΕΚΠΟΙΖΩ, καθώς επίσης ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών (ΔΣΑ) – στην περίπτωσή του πρέπει να αφορούν σε δικηγορικά γραφεία.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης

Προ ημερών, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης, από το βήμα της Βουλής, υπενθύμισε πως «δεν υπάρχει, πλέον, μορατόριουμ σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ενωσης και δεν δύναται καμία κυβέρνηση νομοθετικά να παρέμβει για να το επιβάλει».

Συνεπώς, «σήμερα οι εισπρακτικές εταιρίες νομίμως τηλεφωνούν», όπως επισήμανε, ξεκαθαρίζοντας πως οι οχλήσεις θα πρέπει να γίνονται με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, διαφορετικά ο σχετικός νόμος προβλέπει αυστηρές ποινές.

Αξίζει να επισημανθεί, ωστόσο, πως πλήθος καταγγελιών, κυρίως κατά δικηγορικών γραφείων, υπήρχε και το χρονικό διάστημα Μάρτιος-Δεκέμβριος 2020, παρά το μορατόριουμ δηλαδή, και ότι μετά την άρση του καταγράφεται αυξητική τάση, όπως τόνισε στον «Ε.Τ.» της Κυριακής η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Παναγιώτα Καλαποθαράκου.

Τι ισχύει

Σε κάθε περίπτωση, βάσει του ν. 3758/2009 (όπως έχει τροποποιηθεί με τον ν. 4038/2012) οι εισπρακτικές εταιρίες στο πλαίσιο της επικοινωνίας τους με τους οφειλέτες θα πρέπει:

  • Να καλούν μία φορά ανά δύο ημέρες (όχι με απόκρυψη) ή πιο αραιά και μόνον κατά τις εργάσιμες ημέρες (9 π.μ. έως 8 μ.μ.).
  • Να καλούν, αποκλειστικά, για ενημέρωση και διαπραγμάτευση των όρων πιθανής ρύθμισης.
  • Να αναφέρει ο υπάλληλος της εταιρίας το ονοματεπώνυμό του, την ιδιότητά του, την επωνυμία της εταιρίας, τον αριθμό μητρώου με τον οποίο έχει καταχωριστεί στο αρμόδιο υπουργείο και τον λόγο που καλεί, ενημερώνοντας πως η κλήση καταγράφεται και τα στοιχεία διατηρούνται για χρονικό διάστημα ενός έτους.
  • Σε περίπτωση γραπτής επικοινωνίας, να φαίνονται πάνω στο έγγραφο όλα τα στοιχεία της εταιρίας και να μη χρησιμοποιείται η επωνυμία της τράπεζας.
Τι απαγορεύεται 
  • Να καλούν πριν περάσουν 10 μέρες από όταν έγινε ληξιπρόθεσμο το ποσό της οφειλής.
  • Να καλούν για οφειλές που βρίσκονται σε ρύθμιση, όσο καιρό αυτή τηρείται.
  • Να εισπράττουν με οποιονδήποτε τρόπο ληξιπρόθεσμες οφειλές.
  • Να προβαίνουν σε τηλεφωνικές απειλές, προσβολές, παραπλανητική πληροφόρηση και άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας.
  • Να δυσφημούν τον οφειλέτη στο οικογενειακό/εργασιακό του περιβάλλον ή να απειλούν ότι θα το κάνουν.
  • Να ενοχλούν τα οικεία πρόσωπα του οφειλέτη.
  • Να καλούν στον εργασιακό χώρο, εκτός και αν είναι το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας που έχει δηλωθεί.
  • Να παριστάνουν ότι είναι υπάλληλοι της τράπεζας, δικηγόροι, δικαστικοί επιμελητές κ.λπ.
  • Να αναθέτουν σε άλλη εταιρία ή φυσικό πρόσωπο, εκτός των υπαλλήλων τους, την ενημέρωση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές.
  • Να αναθέτουν σε δικηγόρους και δικαστικούς επιμελητές τη δικαστική διεκδίκηση της οφειλής.
  • Να επιβαρύνουν τους οφειλέτες με έξοδα ή να τους επισκέπτονται κατ’ ιδίαν.

Σημειώνεται πως εάν ο πολίτης καταλήξει σε ρύθμιση της οφειλής του με την εταιρία ενημέρωσης, θα πρέπει να του κοινοποιηθεί εντός 10 ημερών το πρακτικό του διακανονισμού.

Μάλιστα, αυτές οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες να προσφέρουν στους οφειλέτες, εάν αυτοί επικαλεστούν αδυναμία πληρωμής, «πολύ ευνοϊκότερα προγράμματα πληρωμής για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια», κατά τα λεγόμενα του κ. Γεωργιάδη.

Εφόσον διαπιστωθούν παραβάσεις από πλευράς εισπρακτικών, μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο, με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, ύψους από 5.000 έως 500.000 ευρώ. Εάν υπάρξει υποτροπή, το ανώτατο όριο προστίμου διπλασιάζεται και ο υπουργός δύναται να διατάξει διαγραφή της εταιρίας από το μητρώο για 1 έως 6 μήνες.

Σε περίπτωση περαιτέρω υποτροπής, μπορεί να διατάξει ακόμη και την οριστική διαγραφή της εταιρίας.

Τι ισχύει για τα δικηγορικό γραφεία

Διευκρινίζεται πως οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρίες που λειτουργούν ως εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών δεν υπάγονται στον παραπάνω νόμο. Συνεπώς, δεν ισχύουν γι’ αυτούς οι υποχρεώσεις και περιορισμοί που προαναφέρθηκαν.

Ωστόσο, βάσει του Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων, τους επιτρέπεται να καλούν τους οφειλέτες μόνο μία φορά, με σκοπό να τους ενημερώσουν για τα χρέη τους και να εξετάσουν τη δυνατότητα εξωδικαστικής ρύθμισης.

Εάν, τελικά, δεν γίνει κάποιος διακανονισμός με τον οφειλέτη, τότε ο δικηγόρος ή η δικηγορική εταιρία δεν δύναται να τον ξανακαλέσει.

Θα μπορεί να τον ειδοποιεί μόνον εγγράφως με εξώδικο ή να προχωρήσει σε κάθε άλλη νόμιμη διαδικασία. Για παραβάσεις αυτών των υποχρεώσεων, οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρίες θα ελέγχονται -έπειτα από καταγγελία- για πειθαρχικό παράπτωμα και θα τους επιβάλλονται οι αντίστοιχες ποινές.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ

Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν τους τηλεφωνούν από δικηγορικά γραφεία για τις οφειλές τους και να κρατάνε τα εξής στοιχεία:

  • Την επωνυμία της δικηγορικής εταιρίας.
  • Το όνομα του υπαλλήλου που κάλεσε.
  • Το τηλέφωνο από όπου έγινε η κλήση.
  • Την ημερομηνία και την ώρα της κλήσης.


Πηγή: eleftherostypos.gr



Εκρηκτική Ενημέρωση από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο www.PressBOMB.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Internet #Viral by MyWonderWall


Σας Ενδιαφερουν και Αυτα...
SerresVoice.gr © all rights reserved
Μέλος της KARMA Advertising GROUP